W naszym przedszkolu każde dziecko jest jednakowo ważne i kochane. Każdemu dziecku zapewniamy wszechstronny i bezpieczny rozwój zgodny z jego indywidualnym tempem rozwoju. Wykorzystujemy naturalną potrzebę ruchu i eksplorowania otoczenia tak, aby dziecko żyło w zgodzie z własnym ciałem i umysłem, w harmonii z otaczającym go światem i przyrodą. W atmosferze integracji uczymy szacunku, życzliwości, rozumienia, akceptacji dla samego siebie i dla innych.

Przedszkole wprowadza dziecko w świat wartości uniwersalnych: piękna, dobra, prawdy i miłości, pośredniczy w przyswajaniu norm postępowania etycznego.

Kadra pedagogiczna ciągle doskonali swoje umiejętności.

Rodzice są naszymi sprzymierzeńcami i sojusznikami w organizacji procesu wychowawczo-dydaktycznego. Jesteśmy współpartnerami dążącymi do wspólnego celu, jakim jest dla nas dziecko.

Zdjęcie budynku przedszkola 124 we Wrocławiu

Pracownicy

Dyrektor  P 124 – mgr Małgorzata Trawińska


Nauczyciele grupy I – SŁONECZKA

mgr Danuta Sznajder

mgr Katarzyna Kożuszek


Nauczyciele gr II – KRASNOLUDKI

 


Nauczyciele gr III – JAGÓDKI

mgr Hanna Lewandowska

mgr Magdalena Kaczmarek

mgr Małgorzata Trawińska


Nauczyciele gr IV – ZAJĄCZKI

mgr Magdalena Mikołajczyk-Matkowska

mgr Anna Szczepańska


Nauczyciele gr V – PSZCZÓLKI

mgr Katarzyna Tomczak

mgr Joanna Kołodziej

mgr Anna Górska-Jankowy


Logopeda – mgr Bożena Wojciechowska

Pedagog –  mgr Ewa Golańska

Psycholog-  mgr Dominika Furtak-Głód

Katecheta – mgr Beata Stanisławska


Intendent – Ilona Pawlak

tel. kontaktowy 71-798-67-63 wew.113


Sekretarka – Anna Trawińska

tel. kontaktowy 71-798-67-63 wew.100 

Programy i akcje edukacyjne

  1. Akcja „Nakrętkowo” organizowana przez fundację „Potrafię Pomóc” na rzecz dzieci niepełnosprawnych z wadami rozmowjowymi.
  2. „Program profilaktyki próchnicy zębów u dzieci w wieku przedszkolnym, 3-5 lat” organizowany przez Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego Wrocławia.
  3. Akademia Aquafresh – Ogólnopolski Program Edukacji Zdrowotnej.
  4. Udział w akcji „Cały Wrocław Czyta Dzieciom”.
  5. Udział w programie „Kubusiowi Przyjaciele Natury”.
  6. Gramy w zielone – ogólnopolski projekt ekologiczny
  7. Bajki pomagajki – ogólnopolski projekt edukacyjno-czytelniczy
  8. Zabawa ze sztuką – ogólnopolski projekt edukacyjny
  9. Angielski jest FUN-TASTYCZNY – ogólnopolski projekt edukacyjny
  10. Program własny – Tajemniczy ogród
  11. Projekt własny – Rodzic w przedszkolu
  12. Program – Mali wspaniali
  13. Innowacja pedagogiczna – Magiczna chemia dla najmłodszych – realizowana  w  grupie jagódek
  14. Innowacja pedagogiczna – Zwykłe/niezwykłe misiowe przypadki –  realizowana w grupie  zajączków
  15. Udział w Kampanii Edukacyjnej – Zadbajmy razem o zdrowie naszych dzieci! – prowadzona przez portal leki.pl

Program wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC

Nauczyciele z Przedszkola nr 124 w roku szkolnym 2024/2025 pracują na programie wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC

Grupa Słoneczka korzysta z cyklu – Kolorowe karty – pakiet 3-latka,

Grupa Jagódki – korzysta z cyklu – Kolorowe karty- pakiet 4-latka,

Grupa Zajączki – korzysta z cyklu – Nowe przygody Olka i Ady

Grupa Pszczółki – korzysta z cyklu – Nowe przygody Olka i Ady

Program profilaktyki próchnicy zębów u dzieci w wieku przedszkolnym

Grafika - Uśmiechnięty Świat Zuzi i Felka

„Uśmiechnięty Świat Zuzi i Felka”

W ramach programu będą realizowane następujące zadania:

  1. Edukacja w zakresie zdrowia jamy ustnej dla rodziców i dzieci w wieku 3-5 lat.
  2. Spotkania w przedszkolu lekarza stomatologa z dziećmi i personelem pedagogicznym.
  3. Udział dzieci w spektaklu teatralnym na temat zdrowia jamy ustnej.
  4. Wykonanie badania stomatologicznego jamy ustnej, podczas wizyty rodzica z dzieckiem w gabinecie stomatologicznym.
  5. Wykonywanie u dzieci zabiegów profilaktyczno – leczniczych finansowanych z NFZ lub odpłatnych, zalecanych przez lekarzy stomatologów.

Cały Wrocław czyta

Grafika - Cały Wrocław czyta

Projekt jest skierowany do wrocławian i wszystkich placówek edukacyjnych Wrocławia, które uczestniczyły lub chcą uczestniczyć w akcji „Cały Wrocław Czyta”. Jego zadaniem jest podnoszenie kompetencji czytelniczych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży oraz kształtowanie postaw związanych z edukacją alternatywną: kreatywność, oryginalność i nietuzinkowość w postrzeganiu szkoły XXI wieku.

Ideą projektu jest stawianie na terenie miasta oficjalnych skrzyneczek do bookcrossingu oraz  stworzenie na terenie placówek przez dzieci i młodzież  tzw. „bajecznych ławeczek”, które służyć będą akcjom czytelniczym, działaniom artystycznym i bookcrossingowi.

Cel akcji i projektu:

  • promocja Wrocławia jako Europejskiej Stolicy Kultury 2016 w kontekście  rozwijania  i propagowania idei czytania wśród dzieci i młodzieży w Polsce i w Europie,
  • propagowanie idei czytania wśród dzieci i młodzieży oraz mieszkańców miasta w ramach akcji „Cały Wrocław Czyta”,
  • integracja mieszkańców Wrocławia wokół „bajecznych ławeczek”,
  • odkrywanie przez dzieci i młodzież ciekawych, oryginalnych miejsc na kulturalnej mapie miasta, które służyć będą popularyzacji czytania.

Miejsce wykonania zadania: Wrocław.

Realizator projektu:

Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego we Wrocławiu i Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.

Adresaci projektu:

Przedszkolaki, uczniowie, uczestnicy zajęć w MDK, studenci, wrocławianie.

Partnerzy projektu:

Wydział Edukacji i Wydział Kultury Urzędu Miejskiego we Wrocławiu, Biuro Prasowe Prezydenta, ZN im. Ossolińskich, Teatr Lalek, Dworzec Główny PKP, Hala Stulecia, Stadion Miejski, Ogród Botaniczny,  galerie handlowe we Wrocławiu:

Sky Tower, Arkady Wrocławskie, banki: Raiffeisen Polbank,  Biblioteka Miejska i Wojewódzka we Wrocławiu, Hala Stulecia,  Akademia Sztuk Pięknych, Uniwersytet Wrocławski.

Partnerzy medialni:

Polskie Radio Wrocław, Gazeta Wrocławska, TVP 3 Wrocław.

Mały Miś w świecie wielkiej literatury

DROGIE DZIECI

Zachęcamy Was do realizacji programu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”

link do materiałów

Czyściochowe przedszkole

Czyściochowe przedszkole

Czysciochowe przedszkole -higiena jamy ustnej

Czyściochowe przedszkole – higiena nosa

Należymy do Ligii Ochrony Przyrody

LOP – Liga Ochrony Przyrody Okręg we WrocławiuCZŁONKOSTWO W LOP

ZWYCZAJNE

Członkiem zwyczajnym Ligi może być każda osoba fizyczna bez względu na obywatelstwo, mająca pełną zdolność
do czynności prawnych i nie pozbawiona praw publicznych, która pragnie wnieść swój wkład pracy społecznej
w urzeczywistnienie celów i zadań Ligi, zobowiązuje się przestrzegać statutu i złoży pisemną deklarację przystąpienia
do Ligi oraz uiści składkę roczną. 

 

Członka zwyczajnego Ligi przyjmuje Zarząd Okręgu na podstawie pisemnej deklaracji.
Dowodem przynależności do Ligi jest ważna legitymacja członkowska. 

 

SKŁADKI CZŁONKOWSKIE

Zgodnie z Uchwałą nr 3/05 Zarządu Głównego Ligi Ochrony Przyrody z dn. 25 czerwca 2005 r.,
minimalne roczne składki członkowskie wynoszą:

  1. dzieci i młodzież szkolna – 2 zł za rok szkolny,
  2. emeryci, renciści, opiekunowie kół szkolnych oraz pełnoletni niepracujący – 10 zł,
  3. osoby pracujące – 20 zł.

Osoby ubiegające się o członkostwo w Lidze Ochrony Przyrody powinny wypełnić deklarację członkowską, a następnie przesłać ją na adres
odpowiedniego do swojego miejsca zamieszkania Zarządu Okręgowego.

Zachęcamy do skorzystania z materiałów edukacyjnych dla dzieci umieszczonych na stronie lasów państwowych: https://www.lasy.gov.pl/pl/test/zielone-lekcje/dla-dzieci

Ramowy rozkład dnia

W każdej grupie przedszkolnej rozkład dnia jest dostosowany do wieku dzieci.

6:30 – 7:30 – Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne, spontaniczne.

7:30 – 8.00 – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci (zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, integrujące grupę).

8.00 – 8.10 – Porządkowanie sali po zabawie.

8.10 – 8.20 – Zestaw ćwiczeń porannych

8.20 – 8.30 – Toaleta, mycie przed śniadaniem

8.30 – 8.50 – Śniadanie

8.50 – 9.20 – Zajęcia dydaktyczne (realizacja zadań edukacyjnych podstawy programowej poprzez zajęcia z całą grupą, zajęcia z poszczególnych obszarów edukacji: przyrodniczej, rozwijania mowy i myślenia, przygotowania do nauki czytania i pisania, edukacji matematycznej, muzycznej, zdrowotnej, kulturowo-estetycznej, patriotycznej).

9.20 – 9.25 – Toaleta

9.25 – 10.10 – Zajęcia dydaktyczne (realizacja zadań edukacyjnych podstawy programowej poprzez zajęcia z całą grupą, zajęcia z poszczególnych obszarów edukacji: przyrodniczej, rozwijania mowy i myślenia, przygotowania do nauki czytania i pisania, edukacji matematycznej, muzycznej, zdrowotnej, kulturowo-estetycznej, patriotycznej).

10.10 – 10.20 – Toaleta.

10.20 – 10.30 – Przygotowanie do wyjścia na podwórko.

10.30 – 11.20 – Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki

11.20 – 11.30 – Przygotowanie do obiadu

11.30 – 12.00 – I danie obiadowe

12.00 – 13.30 – Odpoczynek poobiedni (w grupie 3-letniej do godz. 13.30 – leżakowanie), w pozostałych grupach: kwadrans na bajkę, ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne, zajęcia dodatkowe, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym oraz z dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi.

13.30 – 14.00 – II danie obiadowe

14.00 – 17.00 – Zabawy i gry dydaktyczne, przy stolikach, ćwiczenia słownikowe, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci do domu.

Kontakty indywidualne z rodzicami.


Pliki do pobrania

Podstawa programowa.pdf (239KB)

Nasz patron

Zdjęcie Marii Konopnickiej

 

„Nie przychodzę uczyć dzieci, ani też ich bawić,
przychodzę śpiewać z nimi(…)”

 

Maria Konopnicka (ok. 1885) 

     MARIA KONOPNICKA urodziła się 23 V 1842r. w Suwałkach, zm. 8 X 1910 r. we Lwowie. Od 1877 roku w Warszawie związana ze środowiskiem liberalnej inteligencji (1884-86 współredaktorka pisma dla kobiet „Świt”). W 1870 roku zadebiutowała na łamach „Kaliszanina” wierszem„W zimowy poranek”. Miastu, uznanemu za rodzinne poświęciła trzy utwory poetyckie: dwa zatytułowane „Kaliszowi” (1888 i 1907) i „Memu miastu” (1897) Maria Konopnicka zdobyła sobie wśród współczesnych pozycję liczącej się poetki. Z powodzeniem jednak uprawiała też prozę nowelistyczną i beletryzowany reportaż. Tworzyła opowiadania o rozwiniętej fabule i rozbudowanych opisach środowisk. Autorka „O krasnoludkach i sierotce Marysi”, „O Janku Wędrowniczku” i „Na jagody” zdobyła sobie trwałą pozycję wśród twórców literatury dla dzieci. Utwory Konopnickiej dla dzieci stanowiły niemałą część jej twórczości. Większość wychodzi nakładem M. Arcta w Warszawie.

Debiut Konopnickiej w twórczości dla dzieci przypada na rok 1884 na okres wydania pod redakcją Orzeszkowej i Chmielowskiego zbiorku pt.„Światełko”. Tematy do utworów dla dzieci wychodziły z kręgu dziecięcych fizycznych i psychicznych doświadczeń i obserwacji. W wierszach Konopnickiej wszystkie akcesoria świata zewnętrznego, wszystkie elementy przyrody są ożywione, wyposażone, jeśli nie w kształt ludzki, to w ludzki sposób reagowania, myślenia czy mówienia. To słonko, o którym jest tyle w wierszach dla dzieci – chodzi, dogląda, patrzy i uśmiecha się. Konopnicka w wierszach dla dzieci pokazuje piękno otaczającego świata. Poetka potrafiła zachwycać się otaczającą przyrodą, a jednocześnie wskazać na szacunek do ludzi i przyrody. Poetka wyczuwała, że dziecko z natury jest radosne i dlatego tyle pogody, optymizmu jest w jej wierszach dla dzieci.
Twórczość Marii Konopnickiej znalazła trwałe miejsce w literaturze polskiej oraz uzyskała szerokie uznanie społeczne. Dowodem tego jest wiele przedsięwzięć wyrażających uznanie dla autorki „Mendla Gdańskiego”, „Naszej szkapy”. W 1958 roku utworzono towarzystwo im. Marii Konopnickiej, którego koło terenowe istnieje od 1961 roku w Kaliszu. W 1969 roku postawiono w mieście pomnik Konopnickiej (dłuta Stanisława Horno – Popławskiego), a w roku następnym odbyła się międzynarodowa sesja naukowa poświęcona jej życiu i twórczości.

Dyplomy i podziękowania

Zamówienia Publiczne

Galeria

Obchody Dnia Życzliwości

Zajęcia edukacyjne z mrówkami

Zajęcia z dogoterapii